słowniczek e‑mail
marketingowych terminów

Co to jest Open rate (Współczynnik otwarć)

Powrót do słowniczka

Współczynnik otwarć (z angielskiego Open Rate) jest jednym z kluczowych wskaźników w marketingu e‑mailowym, wykorzystywanym do oceny sukcesu kampanii e‑mailowych. Wskazuje on odsetek odbiorców, którzy otworzyli wiadomość e‑mail w stosunku do całkowitej liczby dostarczonych wiadomości.

Zazwyczaj wskaźnik otwarć wyrażany jest w procentach. Na przykład, jeśli z 1000 dostarczonych wiadomości e‑mail, 250 zostało otwartych, wskaźnik otwarć wynosi 25 %. Wskaźnik ten pomaga marketerom zrozumieć, jak dobrze działa temat wiadomości e‑mail, nazwa nadawcy lub czas kampanii.

Wysoki wskaźnik otwarć zwykle wskazuje, że odbiorcy uważają e‑maile za interesujące i godne zaufania. I odwrotnie, niski wskaźnik może wskazywać na problemy, takie jak słaba linia tematu, słabe wyczucie czasu lub niewystarczająco posegmentowana baza danych odbiorców.

Optymalizacja wskaźnika otwarć polega na testowaniu różnych linii tematycznych wiadomości e‑mail (zwanych testami A/B), personalizowaniu wiadomości lub dostosowywaniu częstotliwości wysyłek. Śledząc wskaźnik otwarć, marketerzy mogą skuteczniej budować relacje z klientami i zwiększać sukces kampanii.