Dlaczego warto segmentować kontakty?

Daniel Belak

29 sierpnia 2024

Czas czytania 4 minuty

W e‑mail marketingu należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy ‑ nie wszyscy w Twej bazie danych są tacy sami. Dlatego wysyłanie tej samej wiadomości e‑mail do wszystkich kontaktów może nie przynosić najlepszych możliwych rezultatów. Zobaczmy, co można z tym zrobić. 👀

Segmentacja w E-mail Marketingu - Skuteczna Strategia dla Lepszych Wyników

Co to ta segmentacja?

To proces podziału listy kontaktów na mniejsze grupy w oparciu o wspólne informacje, cechy i zachowania.


Na przykład, jeśli jesteś właścicielem sklepu odzieżowego, możesz podzielić swoją bazę danych na kobiety i mężczyzn, aby wysłać dostosowaną ofertę do każdej z grup.

Dlaczego warto?

Ogólnie rzecz biorąc, segmentacja to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych strategii e-mail marketingu, ponieważ najlepsze wyniki można zaobserwować w posegmentowanych i ogólnie spersonalizowanych wiadomościach e-mail. Gdy ustawiasz reklamy, prawdopodobnie również celujesz w konkretny typ klienta.

🎯 Osobista i ukierunkowana komunikacja

Badania pokazują, że 3/4 klientów frustruje, gdy otrzymują oferty, które nie są przystosowane pod nich. To tylko potwierdza, że w dzisiejszych czasach ludzie poszukają bardziej spersonalizowanych produktów i ofert. Dlatego, dzięki podziałowi kontaktów na mniejsze grupy, lepiej przygotujesz i ukierunkujesz swoją komunikację dla każdej z nich.

📈 Lepsze wyniki

Z badań również wynika, że segmentacja przynosi o 30% wyższy współczynnik otwarć i 50% więcej kliknięć. Inne badanie odnotowało nawet 83% wzrost współczynnika klikalności.

📅 Aktualna baza danych

Co więcej, segmentacja jest świetna do utrzymywania aktywnej i aktualnej bazy danych - korzystanie z warunków, takich jak aktywność na stronie internetowej lub aktywność w wiadomościach e-mail, może pomóc w określeniu, czy kontakty nadal reagują na Twoje wysiłki, czy też stają się ,,śpiącymi duszkami".

Jak więc posegmentować bazę danych?

Podstawowa segmentacja

W podstawowej segmentacji uwzględniamy standardowe informacje kontaktowe, takie jak płeć, wiek, lokalizacja czy stanowisko.


Możemy również dodać informacje o naszych interakcjach, takie jak data zapisu czy aktywność w kampaniach e-mailowych.


Zaawansowana segmentacja

W zaawansowanej segmentacji bierzemy pod uwagę etap cyklu życia klienta, zachowanie zakupowejego aktywność na stronie (takie jak np. przeglądane produkty).

Tutaj najlepiej jest reagować za pomocą ustawienia automatyzacji.

Na przykład, gdy dana osoba dokona zakupu, automatyzacja uruchomi sekwencję, która wyśle maila z prośbą o informację zwrotną 30 dni po dokonaniu zakupu, możemy zaoferować rabat na dalszy zakup, lub przypomnieć o uzupełnieniu zapasów, jeśli mogły się one skończyć.

Jak więc posegmentować bazę danych w Ecomail?

__________________________________________

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły