Daniel Belak
29 sierpnia 2024
Czas czytania 4 minuty
W e‑mail marketingu należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy ‑ nie wszyscy w Twej bazie danych są tacy sami. Dlatego wysyłanie tej samej wiadomości e‑mail do wszystkich kontaktów może nie przynosić najlepszych możliwych rezultatów. Zobaczmy, co można z tym zrobić. 👀
To proces podziału listy kontaktów na mniejsze grupy w oparciu o wspólne informacje, cechy i zachowania.
Na przykład, jeśli jesteś właścicielem sklepu odzieżowego, możesz podzielić swoją bazę danych na kobiety i mężczyzn, aby wysłać dostosowaną ofertę do każdej z grup.
Ogólnie rzecz biorąc, segmentacja to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych strategii e-mail marketingu, ponieważ najlepsze wyniki można zaobserwować w posegmentowanych i ogólnie spersonalizowanych wiadomościach e-mail. Gdy ustawiasz reklamy, prawdopodobnie również celujesz w konkretny typ klienta.
Badania pokazują, że 3/4 klientów frustruje, gdy otrzymują oferty, które nie są przystosowane pod nich. To tylko potwierdza, że w dzisiejszych czasach ludzie poszukają bardziej spersonalizowanych produktów i ofert. Dlatego, dzięki podziałowi kontaktów na mniejsze grupy, lepiej przygotujesz i ukierunkujesz swoją komunikację dla każdej z nich.
Z badań również wynika, że segmentacja przynosi o 30% wyższy współczynnik otwarć i 50% więcej kliknięć. Inne badanie odnotowało nawet 83% wzrost współczynnika klikalności.
Co więcej, segmentacja jest świetna do utrzymywania aktywnej i aktualnej bazy danych - korzystanie z warunków, takich jak aktywność na stronie internetowej lub aktywność w wiadomościach e-mail, może pomóc w określeniu, czy kontakty nadal reagują na Twoje wysiłki, czy też stają się ,,śpiącymi duszkami".
Podstawowa segmentacja
W podstawowej segmentacji uwzględniamy standardowe informacje kontaktowe, takie jak płeć, wiek, lokalizacja czy stanowisko.
Możemy również dodać informacje o naszych interakcjach, takie jak data zapisu czy aktywność w kampaniach e-mailowych.
Zaawansowana segmentacja
W zaawansowanej segmentacji bierzemy pod uwagę etap cyklu życia klienta, zachowanie zakupowe i jego aktywność na stronie (takie jak np. przeglądane produkty).
Tutaj najlepiej jest reagować za pomocą ustawienia automatyzacji.
Na przykład, gdy dana osoba dokona zakupu, automatyzacja uruchomi sekwencję, która wyśle maila z prośbą o informację zwrotną 30 dni po dokonaniu zakupu, możemy zaoferować rabat na dalszy zakup, lub przypomnieć o uzupełnieniu zapasów, jeśli mogły się one skończyć.
__________________________________________
Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓