Tipy i Triki

10 wskazówek, jak się przygotować na następny sezon w trakcie lata

Daniel Belak

28 czerwca 2024

Czas czytania 19 minut

Połowa roku za nami, a Ty wciąż odkładasz na później rzeczy, które chciałeś zrobić w styczniu? Nadeszła pora, aby to zmienić i popracować nad swoim mailingiem. Aby ułatwić Ci pracę, sporządziliśmy poręczną checklistę, którą możesz się zainspirować. Wykorzystaj letni czas urlopów jak najlepiej i wskocz w nowy sezon przygotowany i w pełni sił.

Zrewiduj status quo

Zanim zabierzesz się do pracy, przygotuj podsumowanie wszystkiego, co robisz i co już skonfigurowałeś w swojej platformie mailingowej. Nie zapomnij przyjrzeć się dotychczasowym rezultatom swojego e-mailingu. Wszystko to pomoże Ci ocenić, jakie powinny być Twoje priorytety latem. A jeśli planowałeś wielkie zmiany, ale jeszcze się za nie nie zabrałeś, właśnie teraz jest na to dobra pora.

Oto lista przykładowych rzeczy do sprawdzenia:

  • Czy w swoich mailingach stosujesz prawidłowo zweryfikowaną domenę?

  • Czy sprawdzasz wskaźniki KPI oraz postępy kampanii?

  • Czy Twoja baza kontaktów jest dobrej jakości?

  • Czy stosujesz podwójną zgodę?

  • Czy Twoje nowe ścieżki gromadzenia kontaktów działają dobrze?

  • Czy wiesz, która część Twojej bazy kontaktów jest aktywna?

  • Czy wysyłasz jednolity styl szablonów?

    Jakie masz aktywne automatyzacje? Czy działają prawidłowo?

  • Czy na swoim koncie masz aktywne integracje z innymi platformami? Czy dane są przesyłane prawidłowo?

  • Czy śledzisz zachowanie użytkowników na swojej witrynie?


    Jeśli odpowiedziałeś "NIE" na choć jedno z powyższych pytań, zapoznaj się z następującymi wskazówkami. Dzięki temu dowiesz się jak na dobre rozkręcić swój e-mail marketing

Wysokiej jakości baza danych to klucz do skutecznego e-mail marketingu

Jeśli nie dbasz prawidłowo o swoją bazę danych, z czasem skuteczność Twojego e-mailingu zacznie spadać. Trzymaj się kilku prostych wytycznych, a możesz być pewny, że Twoja baza danych będzie w dobrej formie. Wynikom kampanii może zagrażać przykładowo wysyłanie newsletterów na nieaktywne lub nieistniejące adresy e-mail, niewystarczające odzyskiwanie bazy danych lub źle skonfigurowana domena wysyłająca.

Zadbaj o kontakty z wyprzedzeniem

o pierwsze, prześledź sposób, w jaki kontakty trafiają do Twojej bazy - zakup, formularz statyczny, formularz wyskakujący z (pop up), czy może coś jeszcze innego. Następnie sprawdź, czy ścieżki te działają poprawnie. Jeśli napotkasz na jakiekolwiek błędy bądź Twoje formularze nie dają wystarczających rezultatów, właśnie teraz jest pora, aby je odświeżyć.


Dzięki dobrze skonfigurowanym formularzom zbierzesz dość wysokiej jakości leadów, których możesz użyć w szczycie sezonu zakupowego.

Skup się na segmentacji odbiorców

Nie wysyłaj mailingów regularnie do całej swojej bazy kontaktów. U niektórych kampanii najlepiej sprawdzi się ich wysyłka tylko do konkretnych segmentów. Jeszcze z nich nie korzystasz? Nie wiesz, czy prawidłowo je skonfigurowałeś? Zalecamy przyjrzeć się swoim segmentom, zanim rozpocznie się najgorętszy sezon.

Spróbuj podzielić swoją bazę kontaktów na sekcje aktywne i nieaktywne w oparciu o zaangażowanie w Twoje kampanie - otwarcia, kliknięcia lub zakupy na Twojej witrynie e-commerce. Następnie komunikuj się z każdą grupą odbiorczą inaczej. Możesz wysyłać mailingi częściej do aktywnej części bazy kontaktów. Pomiń mniej aktywne kontakty w niektórych kampaniach. Warto również spróbować reaktywować tak zwane "martwe kontakty" przy pomocy oferty specjalnej. Kierować możesz się również preferencjami swoich subskrybentów.

Automatyzuj kampanie i zwiększaj swoją sprzedaż

Uruchom swoje kampanie zautomatyzowane (ang. Marketing automation) jeszcze przed rozpoczęciem sezonu, abyś jesienią mógł skupić się głównie na klasycznych kampaniach. Jedną z korzyści płynących z automatyzacji, jest to, że po jej wprowadzeniu maile wysyłają się praktycznie same, oszczędzając Twój czas i prowadząc do dodatkowych sprzedaży. A do tego docierają one regularnie do Twoich subskrybentów na podstawie ich dokładnych potrzeb.


Nie wiesz, jak skonfigurować swoją pierwszą automatyzację? Zacznij od prostych ustawień, takich jak kampania powitalna po zasubskrybowaniu albo kartka świąteczna.

Jeśli masz już aktywne automatyzacje, skorzystaj z sezonu urlopowego do ich sprawdzenia lub zoptymalizowania w razie potrzeby. Upewnij się, czy ich treść jest na czasie, informacje są aktualne i wszystkie linki wciąż działają. Nie zapomnij na bieżąco ich oceniać.

Udoskonal swoje istniejące szablony

Czy aby na pewno Twoje newslettery pasują do Twojego designu firmowego? Nie masz jednolitego stylu we wszystkich stosowanych przez siebie szablonach? Nie masz pewności, jak powinna wyglądać odpowiednia struktura e-maili? A może stosujesz swoje szablony od dłuższego czasu i już nie dają dobrych rezultatów? Teraz jest pora, by poprawić swoje istniejące szablony, aby lepiej oddziaływały na Twoich subskrybentów.


Tworzenie nowych e-maili stanie się łatwiejsze dzięki nowym funkcjom w edytorze szablonów Ecomail:

  • ChatGPT – twórz newslettery szybciej przy pomocy sztucznej inteligencji

  • Karuzela – wstaw w swoim newsletterze do pięciu grafik, które Twoi odbiorcy będą mogli przewijać

  • Gif – niech Twoje e-maile ożyją dzięki spersonalizowanej animacji gif

  • Kanał RSS – wystarczy wstawiać artykuły ze swojej witryny do nowego newslettera

Nie zapomnij skonfigurować i przetestować swoich e-maili. Powinny się one wyświetlać prawidłowo na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i w trybie ciemnym.

Wykorzystaj jak najlepiej dane swoich klientów

Sprawdź swoje ustawienia dla aktywnych integracji (czyli platform zintegrowanych z Ecomailem, jak np. Shoper albo PrestaShop). Skup się na zadbaniu, aby wszystkie informacje na temat Twoich klientów i ich zamówień były przesyłane z Twojego sklepu prawidłowo.

Możesz również ocenić, czy wystarczająco wykorzystujesz pozyskane dane i jak z nimi pracujesz.

Jeśli wciąż nie masz żadnych aktywnych integracji i przesyłasz kontakty do swojego narzędzia mailingowego ręcznie, skorzystaj z zasobów produkcyjnych i skonfiguruj ją. Integracja zadba o automatyczną synchronizację Twoich danych.

Utwórz plan dla częstych kampanii

Zanim zaczniesz planować swoje mailingi na następne pół roku, oceń, które ze wcześniejszych mailingów najlepiej sprawdziły się u Ciebie w poprzednich okresach.


Zacznij planować już teraz, abyś miał dość czasu na przemyślenie sobie wszystkiego i dość czasu na wdrożenie swoich kampanii jesienią. Dzięki temu będziesz się trzymał swoich sprawdzonych strategii, wykorzystywał promocje sprzedaży, o których nie pomyślą Twoi konkurenci i nie przytłoczysz niepotrzebnie swoich odbiorców.


Pomysł: Spróbuj przygotować dashboard, w którym możesz śledzić kluczowe wskaźniki (CR, OR, współczynnik odbić/zwrotów i konwersje). Tym sposobem będziesz w stanie stale oceniać, czy spełniasz swoje cele.

Kształć się z nami

Oglądaj nagrania i filmiki instruktażowe na naszym kanale YouTube. Oprócz tych filmów znajdziesz także przydatne wskazówki w naszym Centrum Pomocy Ecomail. A jeśli nie wiesz, jak konfigurować funkcje bezpośrednio w Ecomail, możesz skontaktować się z naszym zespołem wsparcia.

Sprawdzaj, co robi konkurencja

Bądź najlepszym w branży i udoskonalaj swój biznes. Miej oko na swoją konkurencję. Czy to na ich produkty, reklamę, witrynę, e-mailing czy też komunikację na mediach społecznościowych. Zdecydowanie nie powielaj, za to inspiruj się, aby tworzyć swoje własne pomysły. Często może nawet się tak zdarzyć, że dzięki takiej praktyce znajdziesz luki w swojej komunikacji.

__________________________________________

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły