Tipy i Triki

5 wskazówek, jak poprawiać zbieranie kontaktów z sieci

Daniel Belak

1 marca 2024

Czas czytania 5 minut

Zbierasz kontakty na swojej stronie internetowej? I jak Ci idzie? Rzuć okiem na naszych 5 pomysłów, jak poprawić i usprawnić zbieranie kontaktów, na swojej stronie.

5 wskazówek, jak poprawiać zbieranie kontaktów z sieci

Odnosisz czasem wrażenie, że w dzisiejszych czasach w ogóle nie da się już nikogo przekonać do udostępnienia danych kontaktowych? Pewnie, że się da. Trzeba tylko zmienić swoje podejście. Podczas gdy subskrybowanie newslettera to jeden z klasycznych sposobów, istnieje wiele innych opcji, które z pewnością warto wypróbować 👇

Coś za coś

Kiedy prosisz odwiedzających witrynę o podanie swojego adresu e-mail, musisz zaoferować im w zamian coś, co przekona ich, że warto to zrobić. Kluczem jest niepodważalna wartość. Daj im coś, czego nie będą chcieli odmówić. A jak tego dokonać?

  • Zaoferuj im ekskluzywny e-book, który pomoże im odkryć wcześniej nieznane sekrety branży.

  • Przygotuj ciekawe treści wideo, które pokażą im ukryte sztuczki i techniki, dzięki którym będą mogli jeszcze efektywniej korzystać z kupowanych produktów.

Postaw swojego potencjalnego klienta w sytuacji, w której nie sposób odmówić. Kiedy dostarczysz mu wartościowego materiału, który przekroczy jego oczekiwania, trudno mu będzie się oprzeć wymianie adresu e-mail na taki skarb.
Zacznij powoli, ale nie zatrzymuj się. Pamiętaj, aby długofalowo oferować najlepsze treści, takie które są naprawdę przydatne i sprawią, że subskrybent będzie wyczekiwał każdego e-maila i innych dostarczanych przez Ciebie informacji.

Mniej znaczy więcej

Optymalizacja formularza to naprawdę kluczowy element, podczas udoskonalania procesu gromadzenia kontaktów na Twojej stronie. Skup się na jego uproszczeniu, zminimalizowaniu liczby obowiązkowych pól, co ułatwi proces dla odwiedzających. Im mniej informacji od nich wymagasz, tym większe są szanse, że wypełnią i prześlą formularz.

I nie zapomnij o widocznym przycisku, który łatwo dostrzec i odróżnić. Po przesłaniu formularza odwiedzający powinni otrzymać potwierdzenie, że ich dane zostały otrzymane. Na tym etapie nie wahaj się przesłać im na początek pierwszych treści, które mogą być dla nich przydatne.

Więcej też znaczy więcej

Ludzie to istoty społeczne i mają w zwyczaju poszukiwać rzeczy, które są popularne i lubiane. Kiedy zamieszczasz na swojej witrynie informacje o tym, ile osób już subskrybuje Twój newsletter, możesz wytworzyć poczucie zaufania oraz powód do dołączenia dla kolejnych odwiedzających. Jest to tak zwana technika social proof. Strategia ta wykorzystuje ludzkie pragnienie bycia częścią czegoś udanego i popularnego, "Nasz newsletter inspiruje 9672 osób w Twojej branży każdego miesiąca" po prostu sprawia lepsze wrażenie, niż "Zapisz się na nasz newsletter."

Właściwe miejsce we właściwym czasie

Jeśli odwiedzający Twoją witrynę przeczytał artykuł do samego końca, oznacza to, że temat go zainteresował i prawdopodobnie jest gotów dowiedzieć się więcej. To idealny moment na zbieranie kontaktów.

Nie czekaj, aż odwiedzający sam wszystkiego poszuka, myśl za niego do przodu. Proaktywnie oferuj mu w zamian za dane kontaktowe dodatkowe przydatne treści lub materiał bonusowy, które go zarówno zainteresują jak i zapewnią wartość dodaną. Tym sposobem tworzysz środowisko, w którym poczuje się on zmotywowany i doceniony za swoje zainteresowanie. Strategia ta nie tylko pomoże Ci pozyskać nowe kontakty, lecz również pogłębić relacje z istniejącymi klientami.


Rozważ również wykorzystanie wyskakujących okienek (pop-up), które może i nie są aż tak popularne, ale po prostu działają. Jeśli użyjesz ich w chwili, gdy odwiedzający przeczyta część artykułu (i spodoba się mu), może to przynieść owoce. Średnio 3,09% ludzi klika w wyskakujące okienka, a to wcale nie mało.

After care: personalizuj i automatyzuj

Kiedy już pozyskasz kontakty, dbaj o nie! Wszystkie relacje wymagają pracy, i dotyczy to również relacji z klientami. Kiedy już pozyskasz kontakt, nie zapomnij spersonalizować i zautomatyzować waszej komunikacji. Wysyłaj adekwatne, spersonalizowane treści bazujące na zainteresowaniach i preferencjach swoich odwiedzających.

Możesz użyć zautomatyzowanego e-mail marketingu lub systemu CRM do zarządzania i śledzenia swoich kontaktów. Zapewni to utrzymanie zainteresowania oraz budowanie długoterminowych relacji ze swoimi kontaktami. I pamiętaj, kiedy tworzysz dobre treści, wieści zaczną się nieść!

__________________________________________

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły