Jak efektywnie korzystać z formularzy zapisu w email marketingu

Kate Irova

19 lipca 2024

Czas czytania 4 minuty

Formularze zapisu możesz wstawić na stronę, by uzyskać dane kontaktowe odwiedzających. W większości taki formularz jest sposobem na zebranie adresu e‑mail w zamian za zniżkę lub wartościową treść.


Istnieje wiele możliwośc i funkcji, które możesz ustawić w takim formularzu, więc zanurzmy się głębiej w temat

Jak efektywnie korzystać z formularzy zapisu w email marketingu

Statyczny, rozwijany czy pop-up?

Formularz statyczny

Osadzony na stronie - zwykle można go znaleźć w okolicach stopki. Najlepszy do nieinwazyjnego zapisywania się do newslettera.

Formularz wyskakujący (pop-up)

Wyskakujące okno modalne na stronie. Najlepiej konwertujący typ formularza.

Formularz rozwijany

Rozwijany formularz na dole lub z boku strony internetowej. Najlepsza opcja pomiędzy.

https://a.storyblok.com/f/160837/533x755/1a12e167c4/nike-pop-up.png

Chcesz wiedzieć, jak ustawić te formularze w Ecomail? Zobacz ten poradnik.

Kluczowe elementy formularza

- Formularz zazwyczaj składa się z nagłówka, opisu, pól do wypełnienia, przycisku i grafiki.

- Z jego pomocą możesz zebrać dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, data urodzenia, telefon, a nawet preferencje dotyczące treści.

- Według typu formularza, osadzony jest on na stronie lub może pojawić się po ustawionym czasie, po przejściu paru stron, lub przy próbie wyjścia ze strony.

- Najlepiej działa, gdy zaoferujesz coś w zamian.

 

https://a.storyblok.com/f/160837/996x964/11c5ccb880/zrzut-ekranu-2024-02-1-o-40323pm.png

A czy wiedziałeś, że...

pop-up na telefon powinien zajmować maksymalnie 30% ekranu?

 

Dlatego też wygląd formularza może się różnić według typu urządzenia.

W naszej aplikacji przy tworzeniu takiego formularza możesz sprawdzić, jak będzie on wyglądał na jakim urządzeniu i odpowiednio go dostosować.

Współczynnik konwersji

Średni współczynnik konwersji formularzy pop-up wynosi tylko

https://a.storyblok.com/f/160837/237x185/6482324a7a/4.png

Jednak najskuteczniejszych 10% pop-up kampanii osiągnęło średni współczynnik konwersji na poziomie 23,67% 🤯
źródło: https://wisepops.com/blog/popup-stats

Jak więc można poprawić wyniki?

Prostota - Niewiele pól do wypełnienia lub podzielony formularz na 2 kroki.

Grafika - Zmień kolor wezwania do akcji, zmień obrazki.

Zabawa - Dodaj koło fortuny lub dowolną gierkę.

Wyświetlenie - Przetestuj, kiedy i gdzie pop-up wyświetlać.


Nagroda - Daj coś od siebie. Daj wartość w zamian!

🔥 Kluczowe wnioski 🔥

Dobrze przygotowany formularz lub ich kombinacja pomoże przekształcić wielu odwiedzających stronę w odbiorców newslettera.

Ustaw różne typy formularzy i przetestuj różne warianty, aby stwierdzić, co działa na Twoich odbiorców najlepiej.

Nie wiesz, gdzie zacząć? Zainspiruj się lepszymi od Ciebie.

Ustaw formularze w Ecomail

__________________________________________

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły